tisdag 16 augusti 2011

Bröllopsförberedelser

Lite sjuka sådana och då menar jag snörvliga och hostiga som smittar. Annars har sista semesterdagen ägnats åt att städa frys- och pannrummet. Jag har kört en himla massa skräp till återvinningen och känt mig sjukt miljömedveten och duktig. Dagen har flutit på och vädret blivit allt bättre vilket får mig att inse att jag borde klippt gräset också.

Nåja det hanns inte med. Frk T repar ju i Fjugesta varenda dag så det var bara att bege sig dit. Det var bra denna dag eftersom K och jag behövde lägga en sista hand på bröllopsbestyren för i morgon blir de makarna Jensen, Kristina och Brian. Hos K fick jag mat också, vilket jag inte hade räknat med. Måste säga att jag har en rasande tur i mitt liv eftersom jag alltid hittar män, vare sig de är vänner eller mer än så, som gillar och faktiskt, lagar mat, till mig ;)). Tur jag har tur på nåt sätt. För övrigt hoppas jag att den kocken tillika gitarristen på morgondagens bröllop håller sig på benen  för så värst frisk är han inte. Tro nu för allt i världen inte att jag tvingade en dyngsjuk man slava vid spisen (jo fan det gjorde jag), fast det var rätt lättlagat som tur var.

Jag tror allt är klart nu (fast jag har inte strukit klänningen än så det får bli i morgon). Det ger mig goda chanser att somna och sen vakna superpigg och jobba första dagen i morgon. Frk T fick ett lagom ilsket utbrott när hon insåg att hon skulle få vara ensam i morgon och har gjort helt klart för mig att hon minsann tänker följa med till jobbet. Suck! Nåja hon hittar nog nån kompis innan tio gissar jag.

För övrigt kan jag meddela att det inte är smart att koka saker som plast så länge att vattnet tar slut och plasten fastnar i kastrullen! Det luktar fan och är säkert giftigt på nåt vis. Mina kära systrar fattar garanterat vad jag kokat och nu är den förstörd :( för er övriga kan jag inte tala om det dessvärre, för då får jag det inte roligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar