söndag 21 augusti 2011

Intensivhelg!

Känns som att jag typ behöver intensivvård för att varva ner även om jag hann slappa en kort, kort stund förut. Hela helgen har gått i teatertecken. Vi har repat intensivt i dagarna två och det börjar sitta ordentligt nu. Biljetter har också sålts men det finns fortfarande plats för fler. Maten är fantastisk så det kan faktiskt funka att se det hela igen bara för ätandets skull också ;)). Visor & Klavertramp nu på fredag och lördag, det är sista chansen om nu inte nåt nummer kommer med till Revy-SM som nästa år går i Karlskoga och då liksom måste vi vara med.

Sen har Bittan, Sture, Birgitta, hela Atsös styrelse och jag varit till Teater Nolby och kollat in de Muntra Fruarna i Windsor, sommarens andra Shakespeare. Att åka till Nolby är en upplevelse varje gång, man tänker hela tiden att nu måste vi vara framme men det är en liiiiiten bit kvar. Nåja att komma fram är värt det! Den här gången fick jag tack vare styrelsemötet också komma in i Olles och Lenas fullkomligt fantastiska hus! Jesus Amalia så fint! Jag skulle banne kunna bo en vecka i badkaret bara jag fick vara där! En äkta teaterhem i ett hus med bara gamla detaljer och massor av trä och massor av rött, vävda textiler, fina väskor ja jag vet inte allt jag borde ta med. Vill ha, vill ha... ett sånt hus.

Pjäsen var naturligtvis också fantastisk och allra mest gillade jag Olle och Jennifer. Vi såg sista föreställningen så ni kan dessvärre inte göra detsamma som jag. Men över 1400 har sett årets föreställning. Vilken teatersommar det har varit.

I kväll har jag njutit av att se min fina dotter på scenen. Hon har spelat musikalen Kollokoll på Sparbanksbörsen i Fjugesta. Tre föreställningar har de rivit av i helgen efter tre veckors intensivt repande. K följde med i Kraxgänget och T var också på plats. Kamrat R satt på plats och skötte ljudet så Kraxkompaniet var väl representerat. Frk T:s pappa och övrig familj såg premiären. Bra är hon min älskade unge. Det var givetvis de andra också. Stort tack till Elisabeth Brånsgård som skrivit och regisserat och inte minst tagit hand om våra ungar så bra. Jag har inte laddat in kort ännu så de kommer i morgon. Nu får ni ett par från Nolby.

 Det fantastiska badrummet!
Olle Söderberg som Sir John Falstaff 
Jennifer Ljusterås som  Värlsdhusvärdinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar