torsdag 1 september 2011

Nu blev det Kom i form till Jul i Närke...

Så kan det gå. Massor av folk ville plötsligt vara med och komma i form (för att kunna glufsa i oss vid jul gissar jag) så till slut blev det ohållbart för Björn. Det slutade med att vi inte fick vara med utan helt enkelt starta en egen grupp för oss Närkingar. Nu kommer jag inte vara lika bra som Björn på att fixa snygga grafer men något ska jag nog få ihop. Det viktiga är ju att vi peppar varandra och att alla når sina mål.

Själv satsar jag på att minska ca 6-7 kg och träna tre gånger i veckan. Detta träningsmål är rätt stort för jag är ruskigt dålig på att prioritera träning. I värsta fall får jag väl börja cykla till jobbet...urk. Är sjukt impad av min jobbarkompis M som cyklat från Örebro fyra dagar i veckan ända sen vi började efter semestern. Att gympaläraren gör det är jag inte alls förvånad över, han hurtar ju jämt ;)) men M, det är starkt! Jodå R är superduktig han med.

Jag har tjuvstartat med nyttig mat till middag i kväll faktiskt.

Annars har det jobbats på skolan i dag som vanligt. Som alltid kämpar vi med att få ihop allt och så länge ingen blir sjuk så går det. Jag börjar känna mina nya elever bättre och bättre och inse vad jag har att bita i. En överraskade positivt med att vara klart bättre på engelska än jag trodde och sånt känns ju bra. Det känns som ett digert jobb att träffa alla föräldrar och skriva alla omdömen när allt är nytt och de går sista året hos oss, men som tur är har jag så sjukt bra kollegor som hjälper till och avlastar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar