tisdag 27 september 2011

Tomten är far till alla barnen....

... eller? I kväll var det barnteater och de fick manus till deras julsketch som ska visas på julshowen i december. Ungarna är jätteduktiga. De vill givetvis ha mer repliker allihop och helst sjunga solo allihop men jag tror de blir ganska nöjda när allt faller på plats och de inser vad de står inför. Julshowen vi planerar blir en ganska stor historia med Kraxkören som om jag får skryta lite, faktiskt är ruskigt bra, Kraxkompaniet förstås och ett gäng duktiga solister och så barnteatern då som jag på eget bevåg kallar Småkraxarna. 2 och 3 december planerar vi två föreställningar och jag har en liten tanke på något välgörande ändamål också, får se vad vi kan få till. Jag avslöjar bara en idé här. Men jag kan verkligen känna för de hemlösa och ensamma i juletid. Vi får se som sagt men en önskan har jag i alla fall.

Det är mycket på gång innan dess och ungarna ska samtidigt öva på sin kommande musikal som nog får vänta med att spelas upp till våren. Ett par av dom kan inte vara med på julshowen sorgligt nog så lite måste jag nog göras om ifall Bettan och jag ska slippa agera ;)).

I morgon är det Studiefrämjandedag och då ska allt fixas. Mer affischer om Tangotanten ska hämtas och sättas upp (de tog glädjande nog slut), budget ska läggas på Julshowen och workshopen med tangotanten måste planeras klart. Själv ska jag bestämma mig för vilken låt jag vill sjunga på den workshopen och det är ruskigt svårt. Hon ville inte att jag skulle ta ett för säkert kort.... hm nåt svårt eller oväntat alltså.

Nu ska jag ta tag i månadens tristaste uppgift, räkningarna ;( urk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar