fredag 16 september 2011

Fredag!

Härligt med helg. Förstår inte att jag är så trött på morgnarna, det hjälper inte att jag lägger mig skapligt och faktiskt sover bra (peppar, peppar). Nåja lite mer sol så blir det bättre. I dag var det i alla fall fredag och den flöt på bra. Vi hann med ett klassråd i dag också och det var bra.

Efter jobbet åkte jag till stan och njöt av min födelsedagspresent. Kahunamassage! Man fick vara lite modig förstås men man kan ju inte mesa och det var ljuvligt skönt, ett skönt flow kan man säga. Pigg blev jag också, det skulle man bli sa Monica som gav mig denna upplevelse. Det är kanske det som är lösningen, hon får komma hit varje morgon.... måste vinna några mille först bara. Tack snälla H! Får spara ihop till fler gånger nu.

Nu ikväll har Frk T ridit. Hon fick byta till Sam och blev glad för en något slöare häst. (Det kommer säkert gå över, ska jag rida vill jag ha pigga, lätta hästar). Sam är guld, den sötaste i stallet med finast hovskägg av alla =). Svart och vacker och inte lika springig som Celina (som jag skulle älska tror jag). En bra lektion i dag på lagom nivå. De fick träna serpentinvägar i trav och på slutet fick de galoppera i lina, bra. Frk T blev lite rädd förra gången när galoppen gick fort och i kväll fick hon lägga upp stigbyglarna så hon fick ner sitsen. Förundras över hur mycket sadeln gör för hur bra ungarna sitter. Ska ridskolan investera i något så är det bra dressyrsadlar tycker jag. Det är en enorm skillnad på vilken sadel man har.

Bästa Milla kom och hämtade Frk T så jag slapp åka till Hardemo, tack och kram. Nu våndas jag över att tvingas äta något icke fettbildande och utan kolhydrater (har ätit nog med sådana den här veckan). Det är så enormt tråkigt att laga mat till sig själv, usch. Önskar det fanns en sorts tablett.

Hm drar mig till minnes att frysen är full av matlådor som för all del är lagade till nån annan men jag kan ju äta upp en istället för att slänga dom kanske. Nice, nåt bra med det =).

Ett glas rött, Skavlan och en matlåda......fredagskvällen är räddad! Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar