måndag 12 september 2011

Första föräldramötet avklarat

Så var det avklarat. Som ny lärare i en klass blir man alltid lite extra synad och uppslutningen blir ofta ganska bra. En del hade jag träffat förut och det kändes bra, några ville prata lite extra efteråt så tiden gick och jag var alldeles ensam kvar i skolans mörker. När jag låst och stängt allt och slängde en blick upp mot skolsalarna på våning två insåg jag att vissa kollegor haft lite bråttom. Ett fönster stod öppet i mitt gamla klassrum och det lös i mittengrupprummet (nu vet ni era slarvmajor ;)) så givetvis flöjtade jag upp i kolmörkret och åtgärdade det hela. Dagens stjärna i himlen där. Tur man inte är mörkrädd.

Jag har nu förvarnat de stackars föräldrarna att det kan förekomma att fröken sitter "upptapetserad" på väggarna på stan iförd leopardklänning eller nåt ännu värre, så att de ska vara förberedda alltså och inte gå in i chock. Jag har också berättat lite om vad jag tar mig för med deras barn i övrigt och de såg inte alltför skrämda ut. Det ska nog gå bra hoppas jag.

Frk T har gått in i hoststadiet och det är inte bra, hoppas det inte blir natthosta. Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar