torsdag 8 september 2011

Snor... usch och fy

Så känns det just nu. Snor i hela skallen och kroppen värker, lite feber som hålls ner med alvedon. Sjukskrivning känns inte lockande alls så jag ska nog försöka kämpa mig iväg i morgon. Smittats har jag nog redan gjort i dag så det är för sent att rädda mina stackars arbetskamrater. Den här gången klarade jag mig inte undan Frk T virus. Hon är dock på bättringsvägen och känner för att i morgon både shoppa på Kumlamarken och rida. Lilla h ska provrida i samma grupp i morgon och det gillar hon väl extra mycket.

Mest trist var att jag missade den inplanerade zumban. Det sabbar träningsmängden i första Kom i formveckan totalt men inte mycket att göra år. Fokusbyte till positiva saker känns som en klok vändning nu.

Surströmmingsskiva ska det tydligen bli i Krax också, om ett par veckor. Det är ju kul även om det luktar pest. Själv äter jag nog något annat. Funderar på nån het räkgryta med massor av vitlök och chilli så näsan blir full av goda dofter. Sen får vi väl hoppas att varm luft ute (frisk luft) och sång gör att det blir härligt roligt ändå, trots lukten. Våra kraxfester har på senare tid blivit utomordentligt trevliga.

Om jag är frisk ska jag nog också göra ett litet Fjugestabesök på lördag och bevista nån inspirationsdag som Frk T med föräldrabihang blivit inbjuden till. Det lät rätt småtrevligt så jag hoppas detta elände går över fort, fort.

På lördag kväll kära vänner kan ni se Sveriges roligaste kvinna, Mia Skäringer och hennes show Dyngkåt och hur helig som helst, på ettan. Kvart i tio börjar det. Blir bra det, för så mycket mer festligheter lär det inte bli tillfälle eller ork till denna helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar