söndag 25 september 2011

Helger går fort dom....

Vips så är det måndag igen. Denna helg har bestått av jobb, både på palatset och hemma. Bartender i går kväll när Glöd körde sin andra konsert. Folk var grymt nöjda och vi sålde skapligt också. Dessutom delade vi ut flyers om Tangotanten och folk verkade intresserade. I dag åkte jag i väg och städade palatset efter oss. Jag tog tag i det som var kvar av disken och placerade framför allting rätt i köket. Det har de sista månaderna hamnat lite hur som helst. Nu står Elvas grejer i deras skåp och det är sorterat rätt i våra. Alla gamla kakburkar är diskade och inställda. Baren är städad och lite stolar staplade jag också. Gissar att Glöd varit på plats och städat salongen under eftermiddagen, den orkade jag inte ta ensam. Kändes bra iaf.

Sen var det trädgårdsdags.... hmfr gräsklipparen har gått i totalstrejk. På lördagen klarade den en fjärdedel av gräsmattan sen var det stopp. Totalvägran... denna vägran fortsatte i dag. Nu är jag rädd att mitt långa, blöta gräs tagit kål på grannens gräsklippare och vågar inte röra den mer. Suck, lie kanske? Nåja en del trädgårdsmöbler kom in liksom filtar, kuddar och ljuslyktor. Ljung är inhandlat och planterat, blev fint.

Kvällen har jag tillbringat på Sparbanksbörsen i Fjugesta. Magdalena Eriksson och två fantastiska musiker tolkade och berättade om Monica Zetterlund, min favoritsångerska. Hon är så bra för hon sjunger så mycket i F, precis som jag ;)). En skön och härlig kväll. Slog till på en bok också.

Frk T har en Frk L här för övernattning, de är ju lediga även i morgon, och de passade på att baka muffins när mamma var borta..... de blev lite brända men men. Sömn står på schemat. Godnattkramar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar