torsdag 15 september 2011

Glödhett

Var in en sväng till palatset för att stämma av med Glödtjejerna inför deras konserter nästa helg. Flygeln är vårt största bekymmer. Den är så vacker men är så i vägen. Var den än står så är den för stor trots att den är liten. Nåja vi ska försöka flytta den. Någon som vill köpa en vacker, träfärgad mindre flygel? Vi vill istället ha ett litet (men fullbrett) piano som vi kan skjuta intill väggen då vi har föreställningar.

Jag tjuvlyssnade lite när Jeanette sjöng en mycket känd musikalmelodi (avslöjar inget men jag kan tänka mig att det blir höga svarta lackstövlar, svart hatt och cigarettförlängare som rekvisita) och det lät skitbra på ren svenska. Nu har de redan sålt slut på varenda biljett och det går inte att klämma in en person till. MEN extraföreställningar planeras till början av året så håll utkik då.

Annars har jag motionerat i kväll men inte så som jag tänkte. Zumba var planerat men förkylningen hänger i och det blev tokstressigt att hinna till klockan fem. Nästa torsdag får jag ta med mig kläder till jobbet och dra direkt tror jag. Det fick bli stavgång med Bettan istället, vi hittade massor av kantareller på vägen också och vi kollade in lite ridning vid Sickelsta och fick då gå hem i regn. Så kan det gå.

Nu blir det soffhäng resten av kvällen och tidigt sänggående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar