tisdag 6 september 2011

Sjukt och eländigt

Sån blev denna dag som snart är slut... I går kväll började Frk T klaga på halsont och snoret som bara välde in i hennes skalle. Insåg att det inte skulle bli skola för henne i dag men hade hoppats att jag själv skulle kunna jobba, men tji det gick inte att lämna den stackars kraken ensam hemma. Feber mellan 38 och 39 hela dagen och ett evinnerligt klagande har präglat dagen kan man säga. Det blev lite bättre när jag svishade upp på byn och införskaffade starkare nässpray än barnvarianten, mer alvedon, lite chips och godis (ingenting av detta har slunkit ner i min mage kan jag berätta). Inte har hon velat äta nån mat (blev inte så många chips heller). Efter ytterligare alvedon på kvällskvisten kände jag att jag kunde ta en promenad i alla fall. Så jag gav mig av med stavarna i högsta hugg på en tur, under den hittade jag så pass mycket kantareller att det fyllde en "bajspåse" som jag stoppat i fickan uti fall att. För första gången denna sommar kom jag till kantarellstället innan nån annan rackare varit där och tagit allt. Det var tur för dessa kantareller är det enda Frk T behagat äta denna dag utöver lite yoghurt till frukost.

Får hoppas natten erbjuder mer sömn och morgondagen mindre feber. Kan man hoppas på det kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar