måndag 5 september 2011

Då är vi igång

Kom i form till Jul i Närke har startat och 11 stycken är vi som ska peppa varandra att vara i toppform ;) till Jul. Det känns helt ok, faktiskt roligare än VV och billigare också. På torsdag ska jag och Frk T:s extramamma börja på nåt zumbaaktigt ute på landsbygden, fint som snus ska det bli. Sen ska stavarna användas så de slits ut. När jag gått ner några kilo ska jag kosta på mig ett par såna där flashiga som rör på sig (åker in och ut, hm det lät skumt) när man går. Jag har kvällen till ära ätit en stor biff med sallad till. Dessutom har jag kastat all pommes som Frk T inte åt upp och DET var duktigt.

Frk T mår tjyvens och klagar vilt. Snoren kommer med motorvägsfart och korkar igen hela henne. Ingen mår så taskigt som hon, om ni undrar. Usch stackars liten det är vidrigt när förkylningar bryter ut. Damen i fråga brukar klara sig ganska väl och är sällan riktigt förkyld. Nu har hon dock gosat in sig i sparkdräkten (ni vet den där tjusiga Onepiece-historien) och kurat ner sig under täcket och glor på Idol där uppe. Vi har haft en riktig fajt här angående att smaka på honungsvatten (tro inte att det skulle bli bättre att föreslå något sånt som varm mjölk för hon hatar mjölk, laktosintolerant som hon är). Frk T anser att hon vet hur saker smakar och hon VET att hon inte gillar det även om hon ALDRIG vågat smaka. Honung luktar och smakar som varma, äckliga bananer med sur grädde om ni undrar. När jag slutligen vann smakkampen efter 30 minuters tjafs så var just det omdömet. Varma bananer.... Argument som att det är skönt för halsen biter inte alls. Läkerol (godissmakerna) är däremot jättebra så att ni vet. Har i alla fall fått i damen en alvedon och konstaterat att hon får vara hemma i morgon, själv hoppas jag kunna jobba men vi får se. Hon börjar bli stor och det är nu sista året jag får vara hemma med henne.  Det är nog bra för henne att vänja sig när hon inte är för sjuk. Vi får väl se hur natten blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar