söndag 11 september 2011

Grovsopor

I morgon och ett par veckor framåt är det grovsopshämtning. Hm det innebär en massa arbete som jag aldrig hinner med. Detta år hade jag bestämt mig för att hinna, sjuk eller inte, det var bara att orka. Alltså har dagen gått åt till att rensa i tvättstugan (ja eller frysrummet), pannrummet, Frk T:s katastrofrum, garderober och källaren. Högen därute har växt sig rätt stor nu. Den gamla datorn åket ut, stereon som jag fick i åttan har nu gjort sitt, mängder av leksaker som garanterat ingen vill ha, filtar, mattor, trädgårdsdynor och all möjlig bråte. Jag kan inte med bästa vilja i världen påstå att jag mådde bra, kallsvetten sprutade stundtals och det var bara att lägga sig ner och halvdö i soffan då och då. Men nu är det gjort, Frk T:s rum är mer rensat och mer städat än på länge och det är grymt skönt.

I morgon börjar en ny vecka, friskare hoppas jag. Föräldramöte i morgon kväll också. Sömn verkar vara en god idé.

Föresten; jag gick ner nästan ett kilo första veckan, -0,9 kg ;-) fråga inte hur det gick till men ibland kan det säkert räcka med att tänka lite på vad man stoppar i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar