fredag 2 september 2011

Flashback

Jaha då har man fallit till föga och låtit Frk T börja rida igen. Hon red när hon var mellan 5 och 7 år på Folkatorps småhästar. sista terminen fick jag muta henne med allt möjligt för att åka i väg i vintermörkret. Sen fick det vara nog, dyrt och måttligt intresserad. Nu har hon dock tjatat sen i våras. Då så länge S bodde här var det uteslutet att ta in mer allergen i detta hus och hänsynsfull som hon är förstod hon det utan knot. Nu var det dock fritt fram och i kväll provred hon på Sickelsta ridskola på ett snällt fuxsto som heter Selina. Det gick fint även om det tog en stund för henne att hitta sitsen och kunna rida lätt, skänkla och trycka ut hästen i hörnen, men hon tog sig på slutet. Det kryper i mig i att få hjälpa till och fan vad ridsugen jag blev. Insåg att jag dock var den enda föräldern som glatt gick in och sadlade och kratsade bakhovar (Frk T nöjde sig med framvarianterna) men hästen var snäll och sånt sitter i ryggmärgen. Snacka om flashback, back to 80-talet liksom. Nu vid 11 års ålder visar Frk T ett helt annat intresse för att borsta och annat hästpyssel så jag hoppas det blir riktigt bra. Det måste det bli, för det kostar ett par lakan per termin. Nåja all teater hon går på kostar mig just inget. Frågan är om vi har råd med sångpedagog också? Vi får hoppas på en varm vinter helt enkelt.

Annars är det fredag liksom och skönt med helg. I morgon har vi Bluerassafton på palatset, med en countrygrupp som heter Newsound country själv ska jag stå i baren, snyggt uppsvidad i serveringsmunderingen. En viss Agne i Fjöget har 50-årsfest får väl se om några kraxare hittar dit och grattar på nattkröken.... hehe.  Ha det fint alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar