söndag 2 augusti 2009

Ånge III

I morgon åker vi hem, sorgligt och lite skönt. Frk T har inte haft sin bästa vecka för det har varit mycket lipande vilket jag känner gör våra värdar en aning trötta och irriterade. Kanske har sommaren blivit för intensiv för henne med teater och tre semestrar på varandra jag misstänker att hon är slutkörd.

Annars har det varit fint här på alla sätt. Fint väder, om än inte lika varmt som i fjol, framförallt inte i vattnet. Extremt god mat, bättre än i fjol då L:s man T inte var här och lagade den utan vi fick göra det själva. Dessutom har J-E bidragit med älgkalvkött vilket inte är så "äckligt" om man så säger. Ljuvliga bastubad med nakenbad i den iskalla älven i går kväll. Utflykter till Sveriges mittpunkt och ett timmerflottarmuseum och en hembygdsagård har vi också gjort. Frk T har fått en fin kompis i Frk M även om hon ibland tycker att Frk T "int hör vad hon säg men ibland blir det svårt för hon å".

Norrländska män har också sina fördelar, på flera sätt, tänker inte gå in på dem alla här men en sak är humorn. Tänk vad Pistvakt gjort för den här delen av Sverige. Jag har fått ett och annat revyuppslag. Sen är de ju lite matcho när de gör upp eld, smörjer upp motorsågen eller dragbana alternativt slåss med bjärven som föresten tillverkas i juli fullmåne. En annan mer seriös fördel är omtänksamheten, japp, tämligen oslagbar och hjälpsamheten likaså. Finns som sagt några till men men.... En nackdel de (snarare han) har är ju att de/han bor så jäkla långt bort. Det finns ju en och annan på nära håll som också besitter fördelar (men i alla fall en vidrig nackdel). Nähej nu håller jag på att trassla in mig så jag lämnar det ämnet.

Bilder från Västernorrland kommer då jag kommit hem för jag orkar inte knöla med det eftersom jag har lånat R:s lilla dator och inte har riktig koll på hur den funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar