fredag 7 augusti 2009

Väntat besök

Hm bjuder man på Gevalia då också? Dagen har ägnats åt lite städning och matshopping trots strålande solsken, Frk T badade hos grannen under eftermiddagen. Kvällens gäster önskade sig något i matväg efter att ha åkt 6 timmar från Ånge. Frk T valde kyckling, en massa grönsaker och pitabröd, och så fick det bli. Men kommer norrländska gäster så måste man ju få dem att känna sig hemma, så jag offrade mig och begav mig ut i skogen för blåbärsplockning. Nu måste här sägas, att jag INTE är så värst begistrad i bärplockning och än mindre i det urtrista rensandet, så här gjordes en uppoffring, vill jag lova. Frk T och jag slogs med myggen som av någon anlednng håller till i min skog istället för i de norrländska, vilket är mycket märkligt och vi fick ihop två liter innan vi gav upp. Det var nog så trist att rensa, även om jag försökte få till lite barnarbete (typ en dl rensade hon) men det räckte mer än väl till en blåbärspaj. Dessa plockades dessutom utan björnskit runt anklarna, huvaligen vilken tur, mygg räcker gott.

Vid 18 skulle de vara här och jag stressade mig blå, men som alla bra gäster så kom de lite för sent, jag älskar verkligen folk som kommer lite för sent när jag bjudit hit dem! Det gör nämligen chansen så mycket större att jag ska vara färdig, vilket jag nu precis var. Efter att vi käkat så gjorde ungarna och M (16 åring som i kväll valde att vara unge) det de helst gör tillsammans; badade. Man får vara glad att poolen har något vatten kvar i sig. Jag, L och J-E pratade skit och gick loss på blåbärspajen så vi hann få något innan vilddjuren badat färdigt. Det kändes helt ok nu och inte alls så frustrerande som då vi åkte från Ånge. Bra! Nu är de hos L och T och åker hem redan tidigt i morgon bitti, så det lär väl dröja innan jag träffar dem igen, men sånt är livet, fyllt av avstånd och hinder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar