måndag 10 augusti 2009

Ge mig ett jobb! NU helst!

Nu börjar det kännas lite jobbigt att inte veta vad man ska ta sig till på torsdag då jag helt plötsligt inte har lön längre. Var i dag uppe på kommunen och kollade läget och lämnade in min förturslapp. Har ringt stackars H flera gånger och tjatat och han är väl snart utled på mig.

Dagen har också ägnats åt Studiefrämjandejobb, dansen måste planeras även om kommunens lokalbokning gjort vad de kan för att allt ska gå åt skogen. Kanske är det inte deras mening men det är bra konstigt att vår dans helt plötsligt efter tre år inte längre ska räknas som barn- och ungdomsverksamhet och att innebandyn ska ha danslokalen! Att vi bedriver dans för barn mellan 5 och 12 år är tydligen något annat, förklara det den som kan. Nu ligger bollen hos S (the boss) som brukar lösa det mesta. Träffade ändå E (dansledare) och planerade det som gick. Sen var jag till Take off som vill ha mig som mamma i en film för trafikskolan. Det låter ju jättekul men inspelningsdagar är måndag och tisdag nästa vecka och det är ju inte läge att boka upp sig på nåt sånt om ett jobb dyker upp. Nåja den som lever och tjatar får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar