fredag 28 augusti 2009

Hjärnsläpp

Här försöker man vara en bra lärare och tja jag tyckte jag lyckats ganska skapligt de första två veckorna. Förmiddagarna har varit jättebra, eftermiddagarna något pratigare men ändå rätt ok. Så själva undervisningen och jobbet med ungarna, tja det kan säkert bli bättre men det har trots allt börjat rätt bra. Men sen kommer det jag är kass på. Dela ut papper och ge information. Jag glömde att kopiera och dela ut det första veckobrevet! Morrr. De som hade lämnat e-post adresser fick det efter lite bök. Kommunens mejlprogram är det sopigaste jag träffat på men till slut fick jag iväg alla. Men de stackarna som ville ha det i pappersform blev utan (hann springa upp på fritids med några). Om någon förälder mot förmodan läser detta så är det Malmenjoggen på måndag och ungarna kan komma ombytta. Nåja jag ska verkligen skärpa mig. På Stene skötte kollega M detta så bra och jag slapp vilket var mycket skön.

Helgen ska vi annars kalasa oss igenom. Frk T har nyss lämnat ett barnkalas för att kalasa med sin farmor och farfar en stund. I morgon ska hon själv ha ett grymt försenat pyamasparty för att fira sin egen födelsedag som var i juli. Jag har lånat Kraxlokalen till detta för där finns bra med plats runt bordet och lite dansyta för pyamasdansen. Kareoken och Singstar måste med förstås men det ska väl lösa sig.

På söndag är det upptakt med Krax ute på Rosendal. Då ska vi bestämma premiärdatum för kommande show men det lutar åt Påsk. Det ska bli så kul att komma igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar