fredag 21 augusti 2009

Väntat oväder

Oj, på TV är det friidrotts VM och där fullkomligt öser regnet ner och det blixtrar och dundrar. Så med andra ord ser man vad man kan vänta sig under natten. Det kommer väl innebära att jag får dra ur TV.n och datorn lagom till det är nåt bra på burken. Friidrotten är rätt trist eftersom allt skjuts upp och det är mest kommentatorerna som sitter och saggar.

Känner mig fullkomligt slut efter denna händelserika startvecka men jag masade mig ut till Marieberg och fyllde på vinförrådet och apoteksförrådet. Jösses det lät det, men det var inte meningen som nån kombination. Dom hade handsprit i alla fall så jag köpte en flaska hem också. Än har ingen influensa dykt upp och jag hoppas den låter vänta på sig.

Ett stort grattis till Kraxkompaniets basist som jag listat ut (genom att läsa Glödarnas blogg) fyller 40 år i dag. Vi har många jubilarer att fira i Krax när vi ses igen, en hel hög har fyllt år 40, 50, 65 vad jag vet än så länge. Hm det säger mig att vi borde ha en hejdundrande fest. Kanske ska jag höra med hyresvärdsgrannen K om inte han är klar med garagepuben snart, det kanske vore ett bra invigningsparty att fira alla Kraxare. Hoppas Rickard har en fin dag i alla fall!

Nu öser regnet ner här också och jag är glad att Frk T inte är i sin pappas båt förrän i morgon. Ingen åska ännu men den lär visst komma. Ett glas vin och soffan få gälla nu, tills jag slumrar in, ovaggad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar