onsdag 19 augusti 2009

Sömnbrist

Ibland undrar jag vad det är för fel på mig? Jag kan vara så rött att jag knappt kan hålla ögonen öppna och så går jag och lägger mig och är klarvaken. Det spelar ingen roll om jag går direkt upp och inte gör tusen saker på vägen som min gode kamrat R påstår, vilket han har rätt i, att jag gör. Vissa kvällar är det som förgjort. Om jag druckit kaffe vet jag varför men igår hade jag inte druckit något mer än på morgonen så det kan inte varit orsaken. Men lik förbannat så sov jag uselt hela natten med den påföljden att jag kände mig som ett gammalt kronvrak när klockan ringde.

Förmiddagen avlöpte ändå bra i skolan och även om eftermiddagen var lite stökigare med trött lärare och trötta ungar så blev avslutningen bra. Jag har nämligen kommit på den lysande idén att läsa Sixten av Ulf Stark för mina små juveler och DET gillar dom. Sixten och hans polare sätter nämligen den eminenta idén i verket att hitta en ny fru åt Sixtens pappa (mamman har pyst och hittat en ny snubbe men det handlar det inte mycket om) genom en kontaktannons. Man får väl hoppas att ingen av ungarna har någon ensamstående förälder som de efter detta skriver kontaktannonser åt. Nåja i så fall får jag väl ta på mig ansvaret.

Kvällen har ägnats åt ett litet samtal med någon på postens paketplace norröver. Vissa kan behöva lite uppmuntran (och lugnande inlägg för den delen) inför kommande björn- och älgjakter ;) Sen har jag tagit mig i kragen och klippt i alla fall halva gräsmattan (baksidan som skulle behövt ett par Hedenhöskossor inom ett par dagar) och det var sååå tråååååkigt. Jag önskar verkligen att jag hade råd att anlägga ett par stora rabatter och en massa tjusiga plattor runt om så att större delen av gräsmatteeleändet försvann. Men jag får väl ta mig i kragen och lämna in ett lotto nån gång, så jag i alla fall kan drömma.

Håll tummarna för att jag kan sova i natt är ni snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar