torsdag 20 augusti 2009

Influensa och krogshow

Nu ikväll har jag kollat på nyheter, kom att tänka på att det var länge sen sist. TV har jag tittat på väldigt lite senaste tiden och när jag gjort det så har det mest blivit nåt lättsamt på en halvimme som Two and a half men eller Seinfelt. Sen skolan börjat har det inte ens blivit sånt eftersom jag i alla fall försökt sova lite tidigare. Nyheterna handlar mest om den berömda svininfluensan som har minimalt med grisar att göra. Alla i vårt avlånga ska visst få gratis vaccin. Låt oss hoppas att man kan få det innan man hunnit vara sjuk bara. Jag är ju dessutom allergisk mot ägg och då brukar man inte kunna ta nåt influensavaccin så jag får väl hoppas på att alla andra får det och därför ger fasen i att smitta mig.

Dagen har annars varit bra i det stora hela. Kvällen har jag tillbringat med I och M, våra Kraxregissörer. Det lutar nu åt att vi flyttar krogshowspremiären på Rosendal till påsk istället för Trettondagsafton. M ska flytta och I måste hjälpa till med julborden på Rosendal och det blir knöligt att repa. Sen vet vi som sagt inte om vi ska ha svininfluensa allihop under hösten. Vi har i alla fall inte döpt showen till något smittsamt namn. Det misstaget har vi gjort en gång och det gör vi aldrig om. När vi repade En smittsam föreställning blev alla mer eller mindre sjuka. Jag misstänker att de flesta blir rätt nöjda över en sådan flytt. Beslut om saken får vi ta på upptaktsträffen den 30 augusti. Jag kom då på att detta i så fall innebär att jag hinner gå och kolla på både Lekebergarna och Görsköjarna utan att det krockar. På lördag ska jag till Nolby och kolla på alla goda vänner i Körsbärsträdgården vilket ska bli grymt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar