måndag 17 augusti 2009

Dags alltså...

att möta nya elever. Svårt att sova var det i alla fall även om jag inte kände mig nämnvärt nervös. Ibland är jag så där klarvaken fast jag är trött, om ni förstår hur jag menar. Min syster hade prackat på mig en ask insomningstabletter och vid halvtolv gav jag upp och svalde en sån men inte fan blev jag trött av den. Jag var klarvaken en knapp timme till innan jag somnade så morgonen var seeeeeg.

Ganska många föräldrar infann sig, nyfikna som tusan tror jag. Hoppas jag inte gjorde dem besvikna. Eleverna var trevliga och glada, några busar fanns det förstås (jag var förvarnad om vilka) men många jättebra ungar, så det blir nog bra. Jag hade pluggat in alla namn vilket var rätt bra för det gör det lättare att hålla ordning.

Inga mer roliga kommentarer än så länge men de kommer säkert.

Svininfluensan varnas vi för hela tiden. Handspriten var slut på apoteket efter att det stått i tidningen att den ska ta slut. Kollega K och jag fick lägga undan till i morgon. Det känns som en klok investering att ha en flaska på jobbet när man tvingas ta hand om snoriga skolbarn (vilket faktiskt händer även i skolan). Det värsta är att mina ben värker som fan och jag känner mig som att en förkylning är på väg. Jag hoppas verkligen att det är inbillning, alltså högsta graden av hypokondri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar