onsdag 12 augusti 2009

Nytt jobb, hurra!

Då var den äntligen löst, jobbfrågan. Det blev som jag trodde; om jag anmäler mig till vikariepoolen så får jag säkert något och så blev det. Jag bokade tid hos Lillemor kl. 13 strax efter att det var gjort så ringde H och sa att jag skulle ringa rektorn på Malmen snabbt för de hade ett avhopp. Så till slut fick jag ändå jobbet jag sökte och inte fick (krångligt men ni fattar va?!) börjar i morgon så nu är det slut på sköna sovmornar. Men det känns rätt fint, jag ska jobba heltid och ha en fyra. De jobbar lite mer traditionellt som klasslärare och det blir lite nytt. Tungt vid omdömestiden men å andra sidan har man bara en klass att skriva om så det jämnar kanske ut sig.

Kören Glöd med delar av vårt och deras Kraxband

Kvällen startade hos frk Lugn som bjöd oss på grillat innan vi begav oss till Kumlasjönt och kören Glöd. Regnet hängde i lufen och det var modigt att de vågade köra ute men det kom inget regn. Tjejerna och orkestern glödde så mycket de orkade men det var rätt kallt ändå och vi hade på tok för lite kläder på oss. Fick springa till bilen och hämta en filt som Frk T kunde svepa in sig i.
Glöd hade kvällen till ära fixat en rosa Cadillac allt för att få äkta 60-tals stämning

1 kommentar: