söndag 16 augusti 2009

I tid!!!!

I dag har jag gjort något märkligt, jag har förberett saker och ting i tid! Jag ägnade hela förmiddagen och en del av eftermiddagen till att förbereda kommande vecka. Jag fixade klart schemat, skrev informationsbrevet till föräldrarna, pluggade barnens namn och förberedde måndagens, tisdagens och onsdagens lektioner. Det ni! Jag som aldrig gör något innan jag har kniven mot strupen och blodet nästan droppar. Det här hände nog bara för att jag gick och la mig halv tio i går och somnade som en klubbad säl. Det innebar att jag vaknade halv sex i morse men lyckades somna om efter ett par timmar och gick upp vid åtta. Normalt är klockan 11 innan jag ätit frukost och fått på mig kläder lediga dagar.

Annars har det blåst värsta stormvindarna hela dagen. Jag fick vattna alla blommor på verandan som torkat ut och hämta trädgårdsstolar och luftmadrassen på alla möjliga och omöjliga ställen när vi kom hem i kväll. Eftermiddagen tillbringades hos syrran då vi gratulerade kusin V som fyllde år i somras och ska börja sjuan i morgon. Det är stort. Frk T börjar trean och det är också stort. Oj klockan är tio, dags för sömn om jag ska lyckas vara på jobbet halvåtta.

1 kommentar:

  1. Duktig du! Nu kan du luta dig tillbaka och invänta nya dråpliga kommentarer från eleverna. :-)

    SvaraRadera