fredag 14 augusti 2009

Trött som ett vrak... men vin och kaffe

hos grannen har piggat upp lite. K har ägnat gårdagen och dagens eftermiddag åt att lägga plattor på min entré vilket är underbart. Förhoppningsvis håller det brännässlorna borta ett par år och det blir jättefint. När han var utmattad och gav upp för idag så kom han och erbjöd oss att använda deras grill och slänga på lite kött. Det innebar att jag snabbtinade kyckling i mikron och tog med lite pommes till deras fritös och kilade över. Frk T och jag fick alltså sätta oss vid dukat bord, K grillade vår kyckling och A-M fixade pommes och sallad. Sen fick jag gott rödvin, kaffe och likör vilket var oerhört behagligt efter en rivstart på nya jobbet. Jag känner mig helt slut i skallen så matlagning var inte alls något jag hade lust till. R är ute och fiskar så jag kunde inte heller få honom att stå för den trista matlagningen så detta passade utmärkt Frk T blev helt speedad och babblade oavbrutet så nu har jag parkerat henne i bingen med en video och chips så kanske hon lugnar ner sig. (Hon slaggar djupt nu).

Dagens citat från blivande elev: "Tjena är det du som är Susanne?" "Ja." "Jaha ja, du är inte lika snygg som jag trodde!" Grabben var ungefär en tvärhand hög och så lågt har jag inte sjunkit ännu att jag vill bli betraktad som "snygg" av tioåringar ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar