torsdag 27 augusti 2009

Musik

Jaha så var det då bestämt. Fiol är Frk T:s val av instrument för de kommande uppväxtåren. Jag gjorde mitt bästa för att locka in henne bland grabbarna, trummorna och elgitarrerna men icke sa nicke. Fiol hade hon provat i tisdags och det var roligast, punkt slut. Hennes gamla lärare P som hon spelat cornette och andra brassinstrument för i brassleken vill bra gärna att hon ska satsa på trumpet men det duger inte heller. Lite synd faktiskt, eftersom ungen faktiskt får trumpeten att låta riktigt bra. En del andra ungar som provade fick inte ett ljud ur den. Nåja hon kan väl återuppta blåsandet länre fram.
Min goda vän Frk Lugn gjorde sitt bästa för att peppa sina döttrar till saxofonspel i går då vi var och kollade på Rydell & Quick. "Kolla vilket drag det är i den bruden och vilken läcker rock outfit - hon som spelar sax alltså" ungefär i den stilen gick snacket. Nåja jag överdriver men Frk Lugn fotade i alla fall åt döttrarna och hoppas väl på det bästa.

Är lite stressad eftersom jag nu inte hittar min bästa musikundervisnings-cd. Den måste ha blivit kvar på Stene eller hamnat på något helt hysteriskt felaktigt ställe. Det gör mig tokig för där finns låtar från första revyn instrumentalt inspelade av vårt Kraxband och det är jättebra att ha dem till ungarna i skolan. J kan du göra en ny åt mig om jag inte hittar den snälla!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar