torsdag 13 augusti 2009

Första dagen på Malmen

Jaha då har man börjat på ett nytt jobb och det känns lika förvirrande som alltid. Pratade med min ambitiösa syster som startar sitt tredje år på sin skola och hon skulle inte hinna klart med allt utan att jobba på helgen. Wow mina gröna blev klotrunda (vilket hon inte kunde se eftersom vi språkades på telefon) vadå färdig, med vad? Hjälp! Jag är jätteglad om jag har ett schema klart till på måndag och om jag lite vagt planerat något till första dagen. Resten får nog komma efterhand. Ska dock ägna lite helgtid åt att lära mig namn för jag har denna gång fått en skolkatalog. Sen får man hoppas att ungarna inte ändrat sig till oigenkännlighet över sommaren.

Jag har i alla fall blivit väl omhändertagen av övrig personal och alla verkar trevliga och hjälpsamma. Det känns lite som att komma tillbaka till Brickebacken fast i Kumla. Många krångliga namn men den här gången är jag van och jag tror inte alls det blir lika svårt att lära in dem denna gång. Jag får plocka fram mina SVAS-kunskaper och inte bara babbla på snabbt och rappt utan tänka på att alla ska förstå. Hoppas jag inte glömt för mycket Brickebacken-kunskaper men det är väl som att cykla, har man en gång lärt sig så går det väl att plocka fram det ur gömmorna.

Det känns i alla fall oerhört bra att ha ett jobb och slippa krångel med stämpling. Sen berättade någon att vår käcka regering dessutom gjort att man inte kan vicka och stämpla upp de dagar men inte får något. Jag trodde att de minskat de dagarna till 75 (deltidsstämpling) men enligt vissa så går det inte alls, utan man måste vara helt arbetslös eller klara sig på de timmar man får. Om det stämmer så är det baske mig höjden av dumhet. Det måste väl vara bättre att folk jobbar lite än inte alls!? Dessutom är det en chans till att komma in på en skola och få ett längre vick. Jag blir helt mållös!

1 kommentar:

  1. Hmm bra att nån mer inser att regeringen vi har nu kommer göra att folk stupar. Ha de gott Anna

    SvaraRadera