tisdag 11 augusti 2009

Snart börjar det brinna i knutarna...

och då brukar jag få fart under hålfotsinläggen. Den 30 augusti ska vi ha upptaktsträff med Krax ute vid Rosendal. Vi ska ha premiär på trettondagsafton på nyårsshowen och måste alltså snart börja repa. Men hur många nummer har vi tro? Ja inte vet jag, jag vet bara hur lite jag själv åstadkommit. Men å andra sidan brukar jag själv inte få ur mig sketcher och sångtexter förrän jag har kniven mot strupen. Snart har jag det. Ibland undrar jag varför jag inte kan göra något dom där dagarna när jag inte har något särskilt för mig, de dagarna då allt är lite småtrist och man till och med läser om en bok för tredje gången? Men aldrig att det händer. Nej när det är som mest stressigt och rent överjävligt då frodas kreativiteten. Då kan jag både skriva texter och hinna med tre gånger så mycket som under en lugn period. Så kära stress infinn dig gärna nu!

Bilden är från Kraxkompaniets skrivarträff där vi mest grillade och spånade idéer som jag hoppas några fortsatt på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar