fredag 31 juli 2009

Fortsättning Ånge

Solen sken på förmiddagen och det skulle badas och solas. Solandet var inga problem men badandet, aaaa 16 grader i vattnet är liiiite kallt. Nåja efter tillräcklig uppvärmning så tog jag mig i åtminstone för hårtvätt. L hällde sen ljummet vatten över hela mig så balsamet försvann vilket var ljuvligt varmt och skönt. Frk T badade såklart med sin nya vän Frk M. Till lunch åt vi norrlandsälvsgädda vilket smakade betydligt bättre än det dyiga fanskap jag tidigare smakat som var uppdragen ur Hjälmaren. Lite smaklös fisk måste jag ändå säga, men pepparrotssåsen T fixade var underbar som all mat han gör.

På eftermiddagen kom molnen så vi drog till Ånge för gummistövelinköp till Frk T och mat- och vininköp till oss. Sen garderade vi oss mot mygg med täta kläder och myggmedel för att bege oss till J-E:s jaktstuga mitt i skogen bland kärr och annat myggfrämjande. Vi hade med oss korv att grilla men glömde kaffet på diskbänken i stugan. Det blev en fin utflykt med ganska lite mygg, inte mer än en vanlig kväll i Kumla. Bluesfestivalen i Frövi var myggtätare. Inte vet jag varför de höll sig undan för jag brukar minsann dra dem till mig men nåt var det. Vi grillade korv och pratade vid stugan, T var och drog upp en liten röding som han grillade. Kvällen har vi tillbringat i vanliga stugan med lite rödvin och T:s matlagning (vi fick honom att fixa till någon snabbt och gott när korven sjunkit ner, jag äter väl ihjäl mig här). Frk T och M har ägnat sig åt konst under kvällen och målat en massa tjusigt. J-E åt av min ölkorv som förmodligen var lite gammal så han såg tämligen grön ut i nyllet då han gick hem. Fan hoppas verkligen inte jag förgiftat honom med taskig ölkorv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar