torsdag 9 juli 2009

Rastlös

Fröken T 9 år i dag

Fy det kryper i kroppen. Är så förbaskat trött på att vara inomhus, att gå ut är inte till att tänka på för regnet vräker ner och det har det gjort hela, och då menar jag, hela dagen. Stackars Frk T som fyller 9 år i dag och tillbringar födelsedagen i en båt. Visserligen skulle de gå på inomhusbad i Töreboda och jag hoppas de har generösa öppettider så de kan vara där riktigt länge.



Här har det slipats och målats men det är ju torktider och då infaller tristessen. Tog en tur till Navet förut och kollade på gammalt skräp. Några böcker fick jag med mig hem men det var ändå rätt trist med hinkar utplacerade lite varstans eftersom taket där ute läcker. Inte bara där föresten utan även här. Återigen konstaterades att taket i pannrummet läcker och nu börjar innertaket vittra sönder av vattnet. K släpade sig ut i ösregnet och försökte täta så gott det gick och det blir väl hans sommarprojekt när vi far iväg. Fast det är ju bra att någon är här när vi är borta, att laga tak och passa katt känns ju som en fin semester. Urk kanske inte, jag får återgälda sen genom att passa hela deras fårskock när dom åker bort.



Visfestivalen i Västervik får dessvärre vänta till ett annat år när kassan är starkare. Funderar lite på Bluesfest i Åmål istället men vädret får bestämma vad det kan bli för aktiviteter. Semesterkassan måste räcka till barnsemester på Österlen och Ystad (med Danmarkstripp så Frk T kan skryta med att hon besökt ett annat land). Vi har i alla fall fixat en husvagn med förtält. Farsans är helt ok men saknar förtält vilket känns som ett måste när man har två ungar med. Bara tanken på att behöva tillbringa tillvaron på campingplatser i en vecka ger mig viss ångest. Ska vi dessutom trängas fyra personer i en husvagn utan förtält att ställa ut all bråte i så blir jag tokig och tar tåget hem. Jag fogar mig i husvagnssemester eftersom ungarna gillar detta och det är skapligt billigt. Själv skulle jag nog gärna gå på tur i norska fjällen men jag misstänker starkt att jag i så fall får gå ensam.



Rycker nu upp mig lite:

Hipp hurra för min goa tjej som fyller nio år i dag. Älskar dig mest i världen och skickar tusen kramar och pussar!

1 kommentar:

  1. Ooups! Här har det möblerats om!
    Lilla h ringde och grattade och 9-åringen verkade vid gott mod.
    Nu har jag packat och är redo för helgen. Vi åker bil. Skinnstället är dyngsurt efter en t o r till Laxå. Klvet att pka bil. Hojen gå rju så jäkla bra nu. Men å andra sidan så får jag plats med massor av "lyxartiklar".
    Ha det så bra i helgen var ni nu är hamnar.

    SvaraRadera