lördag 25 juli 2009

Skadat barn

Ops mitt i mitt slöande vid datorn ringde lilla h och meddelade att Frk T var svårt skadad på knäna efter inlinesåkande ner för backe med sväng. Inte bra, bara att sno med salvkompresser, få på sig lite kläder och borsta tänder och ge sig iväg (jag visste ju att I kunde agera ställföreträdande sköterska och mamma tills jag hann dit). Frk T var grymt ledsen både för sina söndertrasande knän och sina ännu trasiga nyinköpta (på Öland) haremsbrallor. Jag har nu fått ägna en stund åt att laga dessa. Vi fick offra ett par redan trasiga tights som lagmaterial och jag har gjort det så bra det bara går tills vi får möjlighet att köpa ett par nya. Jag vägrar åka till Öland för detta inköp så vi får väl kika på HM vid tillfälle. Nåja hon vill ff åka på bluesfestival så det är väl till att packa nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar