onsdag 29 juli 2009

Ångerapport

Kom fram efter varm och svettig tågresa. Tåget var lite försenat men det körde de tydligen ikapp. Inte fick jag igång datorn på tåget men väl här så gick det fint. En medpassagerare på tåget fick dock igång sin för hennes mail plingade alla 6 timmarna. I dag har solen lyst och vi har badat och solat på förmiddagen. L och T som bor här tar bra hand om oss. J-E deras bästa vän (och min tilltänkte enligt T om jag nu skulle få för mig att flytta 48 mil norrut vilket känns osannoligt även om karln är både snygg och trevlig) fyllde år i dag så han har firats. Han bjöd på lunch på stranden, tjärlknöl gjort på älg och Frk T åt så många köttskivor att det var näst intill pinsamt. Å andra sidan åt hon enbart kött och ingen potatissallad eller vanlig sallad så det jämnade väl ut sig. J-E har väl dessutom frysen full av älgstekar, jag fick två med mig hem i fjol när vi var här. Det kom sen några störtskurar så tårtan kastade vi i oss mellan dem. Frk T och M badade flera gånger trots 17 gradigt älvvatten men Frk T lyckades givetvis slå huvudet i botten och grät så en fiskarkille trodde att Frk M höll på att drunkna och sprang upp och var på väg att kasta sig i då han och jag samtidigt såg Frk M nöjd och glad i vattnet. Frk T hade slagit en volt och vattnet var för grunt så huvudet slog i botten och kallsupen blev stor. Bra med unga killar som reagerar snabbt iaf även om det inte var någon fara denna gång.
Kvällen har vi tillbringat hos fördelsedagsbarnet och hans dotter Frk M som alltså är lika gammal som Frk T. Där har vi glufsat i oss smörgåstårta som T gjort. Känner mig mycket mätt på både mat och cider just nu. I morgon ska det bli fint väder så det gäller att sova nu eftersom gårdagen blev sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar