fredag 10 juli 2009

Hm hur ska jag gööööra???

Gå ut eller glo på TV det är frågan?
Dagen har ägnats åt Frk T:s rum, R hade glömt måla ovanför och under elementet så jag la mig på mage och åtgärdade den saken. När vi flyttat möblerna som fortfarande finns kvar i rummet till den sidan som är klar ägnade sig R åt spackel och jag städade husvagnen. Den var inte särskilt smutsig så det gick bra trots att det regnade. Tog till lite Rent husknep med citron och ättika vilket innebär att mina händer fortfarande luktar surt.
Sen började det roliga; att fylla vagnen med saker. Sånt är jättebra eftersom jag tog ut allt gammalt jag inte använder eller är trött på ur köket och där blev lite bättre med plats. Nu ska det bara in kläder, toasaker, sängkläder och lite mat sen kan man fara. Vi har inte bestämt riktigt när ännu men vi ska styra kosan mot Ystad och Österlen.
R:s son som vi kan kalla "lilla r" har lovat att bo här som kattvakt vilket känns fint eftersom det annars är stor risk att Findus känner sig ensam och övergiven. Det finns ju en chans att lilla r torskar på att hjälpa K att laga taket i pannrummet så det är nog bäst att jag inte nämner något om den saken, det får bli en glad överraskning.
Åter till frågan. Ska man gå på Strömpis eller inte? Förut när solen tittade fram lite grand blev jag så sugen men nu känns det besvärligt. Det är som vanligt alltså. Måste vara åldern. Att ta sig in till stan verkar besvärligt och hem ännu värre. Fast nu har ju "lilla r" fått körkort och är inte oäven på att skjutsa runt på sin pappa så det går kanske. Sen vore det mycket kuligare om några mer ville följa med men det är ju lite sent påtänkt nu när klockan är åtta och alla redan planerat sin kväll.
Nåja jag återkommer väl i morgon med hur det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar