tisdag 7 juli 2009

Glömde rubriken...semesterjobb kanske..

Morden i Midsomer är slut och nu är det bara ett avsnitt kvar, grr varför är det så få.
Annars har det varit en städsam dag. R har så smått fortsatt med Frk T.s rum som nu är tömt, taket är målat och spacklet torkar för närvarande. Tog en tur till tippen med garderobsresterna och spisliket. Den nya fungerar äntligen fullt ut efter att R har kopplat om den hela tre gånger.

Nä nu jävlar, på ren svenska, på torsdag ska det komma 40-60 mm regn över Bergslagen! Hoppas verkligen inte att vi räknas dit hos vädergudarna men det ser baske mig så ut på fyrans väder. Fy vale och Frk T som är på sjön. Vilken födelsedag hon får.

Åter till dagens mödor. Tog tag i eldandet också nu när marken inte är torr (och uppenbarligen tänker bli väldigt mycket blötare) längre. Proppade ner all möjlig bråte i Krilles tunna (även gamla block med plastframsidor vilket luktade rätt skumt) och det brann så fint så.
Proppade först in alla leksaker och annan bråte i Forden och forslade en full bil till Å för vidare färd mot Estland. Därefter fylldes bilen av kassar med tidningar, plast och plåtburkar som levererades till återvinningsstationen. På kvällskvisten satte jag min gamla stereo på hög volym med Mamma Mia-cd:n och dammsög så jag var genomsvettig. Efter det lite mat, rödtjut och Morden i Midsomer. Nu ska jag kolla lite på Jacko, missade begravningsdelen förstås men nu är det visst musik och det var ju det han var bra på.

1 kommentar:

  1. Pust! Har inte du semester? Bäst jag gör ett ryck så kanske jag kommer upp i 50% av din kapacitet. Mot garaget för lite mekande. SMS:a gärna Frk T:s nummer så kan lilla h ringa och gratta henne i morgon.

    SvaraRadera