onsdag 1 september 2010

Höstbestyr

Hösten är egentligen min favoritårstid. Jag vet att det låter konstigt och självklart gillar jag sommaren allra bäst men hösten innebär alltid en massa nya kreativa saker. Jobbet kan man faktiskt ha börjat längta till, fritidsaktiviteter kommer igång, massa revykul ska göras och vädret brukar vara vackert, klart och friskt. Jag gillar hösten ända tills löven faller av. November är inte så kul, speciellt inte när man är hundägare. Vintern är min hatårstid... och brukar överlevas tack vare revy- och teaterrepetitioner. Den här hösten, som väl egentligen inte ska ha börjat än, det ska nämligen fortfarande vara sommar, har dock startat lite väl kyligt. Jag är redan trött på regn och kallt väder och hoppas verkligen på en brittsommar nu. Kan man önska sig en sådan. De senaste dagarna har vädret varit lite bättre så kanske värmen kommer tillbaka. Man har liksom glömt hur varmt och härligt det var i juli. Jag klagar hellre på värme än på kyla nämligen :)).

Den här hösten ska massor av saker göras. Trollteatern har sin föreställning och tillika premiär på söndag. Kraxlokalen ska göras klar, invigning ska hållas så en föreställning måste repas in även om den delvis blir en repris. Huset jag bor i behöver rustas upp lite här och där. Först på tur står lillhallen utanför toan som är påbörjad och installation av en kamin. Sen måste en del ändringar göras i kök och badrum. Sovrum och vardagsrum behöver tapetseras men när det ska ske står skrivet i stjärnorna.

Annat kul på G är Ålandsresa med syrrorna, klassåterträff (30 år sen vi gick ut nian...spookie men det ska bli grymt kul), engelskakursen och.... ja det är en del. Kanske därför jag är så trött? Nejdå jag gillar att ha mycket på G men ge mig SOL så jag får mer ENERGI!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar