torsdag 2 september 2010

Kroppen som ska funka...

Det är ju inte bara knoppen som ska funka......
Med just det kan man ju säga att det ibland är lite si och så, men det är ju riktigt länge sen jag tappade bort något som jag anmälde stulet till polis, telefonbolag, transportstyrelsen eller annan instans. PEPPAR PEPPAR...är bäst att tillägga och hålla sig hårt i bordskanten. ......kroppen ska hänga med också.

I dag har jag mått klart mysko. Jag har inte direkt känt mig dålig eller haft ont någonstans men hjärtat har liksom suttit utanpå kroppen. I går kändes det så där som det kan göra ibland när det blir lite för mycket i tillvaron, hjärtat slog som ett dubbelslag och det svartnade för ögonen när blodtrycket sjönk ner i tårna. En elev undrade varför jag plötsligt slängde ner skallen mot golvet och höll mig i bordet. Det släppte snabbt och det var inte mer med det. I dag har hjärtat däremot slagit jämt, tror jag, men liksom utanför kroppen. Obehagligt! Jag antar att det är någon sorts stressreaktion (det har hänt förut utan att jag kolat av). Jag vet att somliga nu tycker att jag marsch ska i väg till doktorn men jag är en obotlig hypokondriker som inte går till doktorn förrän jag är riktigt jätte, jätte, jätte sjuk (för, hemska tanke, de kan ju hitta nåt riktigt fel på mig). Nog om detta.

Utöver att ha läst några sidor om språkdidaktik har jag ägnat dagen åt Studiefrämjandejobb. Det är dans, teater och lokalfix som gäller. The boss och jag hade möte och fick en hel del under lite mer kontroll. Sen tog jag en fika med Mr Z på Örebro bibliotek (jo de har faktiskt ett fik där) och vi hade rätt kul så jag glömde pumpen en stund. Efter det var det bara att skynda hem och ta med matsäck och åka på teaterrepetition. I kväll var vi på Rosendal och det var bra, trevlig och svinkallt. Jösses vilka kalla kvällar det blir när solen har lyst på dagen. Tur att vi spelar klockan 15 på söndag så varken vi eller publiken behöver frys halvt ihjäl. I morgon är det fridag och inget rep. Gott så, då kan vi grilla och ta det lugnt. Jag behöver nog det, känns det som. Skrev om hjärtfrekvensen på fb och fick uppmaningar och oroliga mail men så farligt tror jag faktiskt inte att det är. Nu; en god nattsömn och en jobbarfredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar