tisdag 21 september 2010

Telefonprat

Tänk så lite man pratar i telefon nu för tiden! Hm, kan någon vän av ordning, som försökt ringa hit ikväll, nu fnysa. Men dessa sista dagar har faktiskt varit undantag. Jag pratar numera mycket lite i telefonen om jag jämför med några år sen. Det finns dock några som jag gärna fastnar med, dels är det syrran. Kommer vi igång med lärarprat så tar det inte slut med en gång inte. Dels är det Frk T:s "extramamma" C, vi kan också komma igång med skolprat fast ofta på en mer politisk nivå och det kan ta sin tid. Om jag tänker efter så kan kollegan C och polaren I och jag också snacka en stund....men i alla fall. Annars blir det inte så mycket, så det så.

I kväll har jag dock återupplivat gamla telefonpratarminnen och snackat ett par timmar med min allra bästa vän från mellanstadiet. När vi gick i fyran, femman, sexan sågs vi varenda dag och så fort vi kom hem så ringde vi. Fyra timmar var ingen match för oss och då ska ni betänka att man hade fast telefon med snurrskiva. Där satt jag på en pinnstol i köket och hon i en trappa och så snackade vi, timme ut och timme in. Det gjorde vi kväll också men numera går det sådär en 4-5 år mellan praten så det må vara oss förlåtet. Oj så mycket vi hade och har att prata om och vad kul det var/är. Våra föräldrar var inte glada åt räkningarna från Televerket och M.s mormor ringde till nämnda företag och avbröt våra samtal då och då. Det gjorde nog även min mormor om jag minns rätt. Men riktigt goda vänner var vi så vi pratade på eftersom det inte var vi som betalade ;).

Jag har på sista tiden återupptagit fler gamla bekantskaper och det ser ut att bli en minnesvärd återträff i oktober. Det är 30 år sen vi slutade nian! Det känns som igår, vissa saker känns som i åttan..... och telefonerandet som i femman. Man blir inte äldre än man gör sig. Oj så kul det ska bli, hoppas många kommer. Nu ska jag analysera varför jag aldrig kommer i säng på kvällarna...eh... det verkar korkat jag sover istället. Dröm sött och nig mot fullmånen! PoK på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar