onsdag 22 september 2010

Bilbyte?

En ganska skön dag är nu slut. Onsdag innebär plugg och idag på universitetet. Fick av grannen veta en sorglig historia innan jag åkte så jag blev lite tagen. En ung studentska dog i går under en lektion vilket också gick att se på hemsidan, sorgligt. Ibland är det tur man inte vet vad som kan vänta runt hörnet. Kursgången var som vanligt bra och det är trevligt och givande att träffa andra lärare och byta idéer.

Annars har jag funderat på hur jag ska kunna byta bil. Det börjar kännas som en nödvändighet, någon morgon kommer den helt enkelt ha ramlat ihop i en skrothög härute. Den läcker olja på alla ställen och av alla sorter, tror jag. En av cylindrarna (fråga mig inte vad det är men man ska ha fyra fungerande, det har jag fattat) är helkass och motorn går ojämnt. rost börjar också komma så smått. Sen alla andra fel som fjädern, den krockade fronten...... ja ni fattar, det är dags. Nu vill jag ha en lite mindre, bensinsnål, halvkombi (Pizza måste få ha en bur där bak) med drag (oj vad jag saknat ett drag på denna historia) som gärna får vara lite kul att köra. Det finns bara ett krav som kan bli knivigt och det är det där med; gratis. Kan ingen ge mig en Bingolott med garanterad bilvinst? Nåja banken finns ju kvar vid torget har jag hört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar