söndag 19 september 2010

Sorg över dumheten

Människor har denna dag utnyttjat sin demokratiska rättighet och röstat. Högt valdeltagande är gott, men valet nästan 6% gjort sorgligt, riktigt tragiskt! SD är nu med i riksdagen och ska hanteras på något vis. Herr Åkesson står i TV och ser så snäll och timid ut vilket skrämmer mig grymt. Det är lättare att inse vilka puckon de ofta är, om man ser sådana som Filipstadskillen jag såg på fejjan. Denna Åkesson döljer sitt rätta jag ganska väl. Den människosyn de står för vill jag i alla fall bestämt ta avstånd ifrån.

Om jag hittat rätt och kan tyda siffrorna korrekt så verkar sossarna i Kumla kommun få 48,8 % och vänstern 3,9%. Det innebär väl att inget ändras även om inte S har över 50% ensamma. De blå/gröna har 41,8% och de eländiga rasisterna 5,3%. Frågan är om det blir tomma stolar igen eller om de har någon som frivilligt sätter sig på de stolar de får. Annars får vi väl göra ett nytt revynummer om det.

På tal om revy så har vi i dag satt ett namn på vår invigningsföreställning som kommer denna höst och den heter "Snittar och Bubbel". Lokalen är också döpt men ni får vänta lite till på avslöjandet:) Nu ska jag sova och drömma om ett bättre Sverige. För tillfället så hoppas jag faktiskt att de röster som inte räknats tillfaller Alliansen (även om det bär mig emot) så att de i alla fall kan bilda en majoritetsregering. Sov gott Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar