onsdag 8 september 2010

Funderar och funderar

På vad jag ska skriva om. Har haft en massa fyndiga idéer i dag men de försvinner lika fort som de tänks ut i min teflonhjärna. Det är väl märkligt hur illa ställt det är med mitt minne. Undrar om det beror på att jag håller på med en massa trams vilket fyller min hjärna till alltför stor del. Jag har denna dag ägnat mig åt studier, ops, nu höll det på att bli en klar syftningsmiss här. Det är inte studierna som är trams, naturligtvis, utan att jag håller på med min specialitet ...... fördärveri. Nåja det är kul men oskrivbart så jag återgår till mina helt klart seriösa studier.

Jag slog nog läshastighetsrekord i dag när jag i racerfart läste allt som skulle läsas inför seminariet på eftermiddagen och det var tur det. Jag hamnade nämligen i en grupp där det bara var jag och en tjej till som läst överhuvudtaget. De andra hade inte fått sina böcker än men de läser säkert ikapp. Väl hemma så hade Frk T besök av Lilla h. Föräldramötet på Frk T:s skola fick vara eftersom huvudet värkte, det botades med trädgårdsarbete. Jag fixade till alla pelargoner och rensade ogräs. Kamrat I var sen en ängel inte nog med att hon gick på föräldramötet hon köpte dessutom pizza åt oss så jag slapp laga mat. Hm måste nog ta tag i matvanorna igen, det är ju snart klassfest (då jag måste vara skitsnygg hur nu det ska gå till) och före det Ålandsresan 25-26 september med syrrorna. Har löst barn- och hundvaktsfrågan med en inneboende så allt är löst utom ekonomin. Smart som tusan att lägga resan två dagar innan lön...:(
Rackarns kom just på att jag nog borde vara smal och vacker redan på fredag när vi ska ut med jobbet. Först partaj hos söta kollegan C och sen utgång. Behöver nog sova nu. Skoljogg i morgon... för barnen alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar