onsdag 29 september 2010

Oj vad mycket jag får gjort...

men först när det brinner i knutarna eller kniven rispar på strupen. Denna dag skulle ägnas åt engelsk didaktik, jo då visst, men lite senare. Först fika på Sveas med B och I och revyplanering. Bästa KG svepte förbi med affischer, flyers och programblad och var grymt nöjd med K:s konstruktiva kritik som gjort att han fixat till allt så där himla bra som bara han kan. Det tog så där en två timmar tills vi kom till det vi skulle prata om, kläder m.m. men nu har vi kanske koll, någotsånär... Det var en himla tur att vi fick fart på våra hjärnor, I och jag, innan vi gick in på hattaffären och köpte en fyra meter lång disk som inte gick att ta isär!!! Jag hade inte velat se kamrat R i ögonen när han skulle ha frågat hur i herrans namn vi skulle få in den genom källardörren till klädförrådet. Men det kunde ju jämnat ut sig med tanke på mattmissen förstås *asg*.

Under Sveafikat ringde bästa kollegan M och undrade om jag inte möjligtvis, eventuellt, kanske kunde tänka mig att jobba i morgon? Eftersom jag inte läst en rad då hon ringde kände jag att det hade jag liksom ingen lust med. Men det är klart att jag gör det, E måste vabba och inte en enda vikarie finns att uppbringa. Mycket märkligt kan tyckas, kanske ska kommunen se över vikarieorganisationen. Jag ringde upp efter en stund och bytte pluggtorsdag mot pluggtisdag. Så jag ska väl hinna i alla fall. Men nu började det glöda lite, hem och läsa alltså. Tog tag i det engelska kapitlet som var värst men sen kom jag på att jag nog var tvungen att åka iväg till återviningsstationen med tidningar, plast och glas. Fast först så eldade jag kartonger... ja ni fattar.

När jag sen skulle läsa så kom jag på att jag nog måste klippa gräset eftersom jag inte skulle hinna det i morgon och sen kan det börja regna och då får jag nog ta fram lien och då kommer jag säkert vända den fel och slå av mig smalbenen och det går ju inte alls eftersom jag ska på klassträff nästa vecka och det tänker jag baske mig inte missa, undrar hur länge jag kan fortsätta den här meningen utan att "andas"....hahaha.
Intelligensnivån var på grund av sinnesförvirring inte den bästa så jag klippte gräset i nytvättade jeans och mina bästa vardagsdojjor och DET var ju jättebra!!! Skitfult och tuffsigt blev det också, eftersom gräsklipparen inte alls var på solskenshumör utan hackade ojämnt och spydde ut svart astmaframkallande, säkert giftig rök. Nåja sammanfattningsvis har jag slängt skräp, klippt halva gräset om än fult OCH faktiskt läst lite till, så det så. Bäst under press alltså! Att jag sen glömde äta på hela dagen och kycklingfilén låg där i mikron och tinade av sig själv (utan mikrovågor) är ju en annan sak. Mat blev det vid 19.30 när Frk T kommit hem från sin kompis. Nu har jag tittat på "Välkommen åter" och skrattat högt. De filosoferande nikotinisterna som verkligen diskuterar livets väsentligheter är mina nya favoriter. "Tänk om man hade sex fingrar på varje hand? Då skulle man kunna sms:a och röka samtidigt, tänk vad mycket man skulle hinna". Obetalbart! Fast rökning har jag denna dag satt stopp för, ibland har jag tydligen viss makt...eh kanske....

Och sen undrar Du vad Jag gör med Dig.....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar