tisdag 28 september 2010

Tisdag

Då var det dags för jobb igen, en riktigt bra dag om än svinkall. Av någon outgrundlig anleding är vår skola just SVINKALL. I går hade de haft 12 grader inne....jo då ni läste rätt, plusgrader tack och lov. Idag något "varmare" sådär en 16 grader. Vi har huttrat ihop både personal och elever. I personalfikarummet har vi tack och lov några filtar vi kan kura ihop oss under men det är väl märkligt att de inte kan få på lite värme, det kan ju vara måtta på sparandet ;). Nu har jag två pluggdagar hemma och jag hoppas verkligen det är varmare på fredag. Vi hade utepedagogik i dag (nästan varmare ute) och gjorde en massa galna samarbetsövningar med barnen inknölade i gamla cykelslangar...det låter inte klokt men kul var det. Jag lägger inte ut foton på skolelever men om några dagar kanske det går att se på skolans hemsida.

Ett par promenader med Pizza har det blivit och ute är det nu nästintill oanständigt vackert. Jag gillar verkligen hösten även om jag ofta känner mig sjukt trött. Luften är klar och skön att andas och höstfärger är otroligt vackra. Mindfulness! Annars ägnar jag mig åt lååååånga "brev" och förberedelser ;)). I går shoppade jag lite kläder och glömde vart jag ställt bilen. Jag fick leta en lång stund innan jag såg skrället stå där jag ställt den (antar jag). Frk T fick några byxor eftersom det var 25% rabatt i en butik och hon växer så det knakar och alla brallor hamnar på halv stång. Alla passade, otroligt! Jag köpte en otroligt snygg skjorta och nu är bara frågan vad jag ska ha, till den, nästa lördag...jag har ju bara ett rum fullt av kläder och inget att ta på mig....*ler* ...det ska nog ordna sig, jag har ju några jeans.

Kumlanytt har gjort ett reportage om oss och Sturepalatset för er som vill se: http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1285614243&archive=&start_from=&ucat=2 hoppas länken funkar. Nu ska jag ägna mig åt den elake Dr House. Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar