måndag 13 september 2010

God planering

I dag har jag varit riktigt ordentlig. Jag har nämligen pluggat precis som jag skulle och det är ruskigt duktigt för att vara jag. Jag har nu läst så mycket att jag nästan ligger före i planeringen och ni som känner mig vet att det inte hör till vanligheterna. Jag är känd för att göra allting bäst i sista minuten, med kniven på strupen. Det gäller såväl när jag kör som en galning för att jag alltid är sjukt sen, när jag övar in repliker sista natten innan genrepet (något överdrivet men nu sist en sanning) eller när jag skriver eller läser in saker jag måste. Japp sån är jag! Jag jobbar bra under press och jag är en improvisationens mästarinna men ibland ger det mig näst intill hjärtinfarkt eller i alla fall grymma stressymptom.

Så i dag är jag stolt över mig själv.

Jag har alltså läst nästan allt och jag har tre och en halv dag på mig att läsa till, det känns fint. Trots detta hann jag och grannen B med att gå långa 7 km-rundan med hundarna. Kvällen har tillbringats med goda teatervänner på styrelsemöte med Atsö (Amatörteatersamverkan i Örebro län). Nu är det sovdags helt enkelt. Jag har Frk T i sängen eftersom hon påstår att det luktar apa i hennes rum. Hon skyller på stackars sköldis men jag får väl leta efter någon undanglömd matrest i morgon kan jag tro. Nu är frågan om jag ska sova i aplukten eller slåss med dottern i bingen. Hon sover nämligen som en propeller. Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar