måndag 20 september 2010

Byta tankebanor

Depressionen över inskränktheten lägger sig som en matta över bloggar och fejjan en sån här dag. Ett och annat litet, försiktigt, halvt fördolt inlägg syns här och där och man kan gissa vilka som tillhör de där 6 procenten. Usch, en vän på fejjan hade lagt ut en uppmaning till eventuella vänner att ta bort sig själva från hennes vänlista om de röstat på sd eftersom hon ansåg att hennes vänner hade sunda värderingar och en god människosyn. Tänkte ett tag kopiera inlägget men inser att de av mina vänner (tror jag) som röstat så galet är ganska unga människor som ännu inte satt sig in i politiken utan dessvärre faller för populistiska galenskaper. När jag var ung trodde jag att jag visste och kunde allt om politik, allt var svart och vitt och busenkelt. Det är det inte längre, ju äldre jag blir desto mer knöligt blir det. Man förstår helt plötsligt att allt hänger ihop och att allt påverkar annat och då blir det svårt. Man kan inte få som man vill i varenda detalj och man måste välja det som är bra för ett samhälle och landet inte bara för mig som person.

Nåja nu är det som det är och vi får se det som att drygt 90% av de som röstat ändå gjort ett bättre val. Nu gäller det att byta tankebanor och fokusera på nöjen och revy. Jag har denna "pluggdag" kunnat göra just det eftersom jag duktigt nog läst in all litteratur i förväg. Jag har skrivit ihop vårt preliminära program till "Snittar & Bubbel", gjort ett repschema som jag skickat till regissören, ringt ett par revyaktörer, gjort en telefonlista, gjort budget med S... ändå kändes det hela dagen som att jag gick och drog benen efter mig och inte fick något gjort...spookie! En date med sotarn hann jag också med förstås, han har ritat ett kryss på väggen där han noggrant förklarat hur jag...hahahahahick....jag ska borra mig in i murstocken. Han visade precis och jag minns ju det sådär jätte exakt.......not. Nåja det vimlar ju av hjälpsamma, händiga karlar i min värld så det ska väl lösa sig....;)). Hoppas nån har en sån där jätteborr som han måste menat.

Nu ikväll har vi haft föräldramöte på skolan. Vi har ett gäng sköningar till föräldrar i vår klass. Hjälpsamma, trevliga och humoristiska.. det sista är tur för teflonpannan Karlsson. Ännu mer tur var att någon dessutom tänkt på att kaffe är rätt gott till kaffebrödet som ungarna (nåja deras föräldrar kanske) bakat för att tjäna kosing till klasskassan. Teflonpannan hade nämligen glömt det.... sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar