lördag 4 september 2010

Trollteater

Gårdagskvällen blev en trött tillställning om än med god mat. Efter en hård vecka var vi ett gäng som fegade ur på utesittandet och kröp in i soffan istället. Grillat kött och potatisgratäng går bra att äta inomhus också. Nu satt vi där och mer eller mindre sov allihop, alla åkte hem ganska tidigt och jag gick faktiskt och la mig vid elva. Det var nog tur, eller klokt kan man säga, eftersom jag faktiskt tog mig upp vid åtta, utan problem. Tack för att ni kom och höll mig sällskap i alla fall.

Kylan bet i händerna i morse och vi var måttligt sugna på att ta oss oss kläderna och krypa i trollvarianterna. Men allt för konsten, vi svidade om oss men tog varmt under eller över och begav oss ut i gräset i skogskanten och satte igång. Det är märkligt att man aldrig hinner allt man tänkt sig. vi hann som vanligt inte igenom allt vi tänkt i dag heller. I morgon är det genrep och tekniken ska funka. Det blir spännande! Men självklart kommer det att gå bra i morgon. Så här känns det alltid innan premiär så varför inte den här gången. Man får väl ändå säga att vi har tur med vädret även om det är svinkallt. Jag hoppas verkligen inte det slår om till spöregn under natten för kylan försvinner frampå dagen och vi ska ha föreställning klockan 15.00 och då blir det varmt och gott i solen. Rosendals trollskog är verkligen trolskt vacker, en stor eloge till Inger, Bittan och Mille som jag gissar gjort jobbet med alla svampar, blommor och stubbar. Trollpackas koja, trollcafe, trollexpedition, trollskola och Prinsessan Vindrufs krypin är också på plats. Bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar