torsdag 23 september 2010

Abstinens kanske...

En hel dag utan Facebook...hm det var länge sen. Inte är det frivilligt precis...:( det går nämligen inte att komma in. Tidigare har det inte funnits tid till sånt denna dag. På jobbet har vi planerat hela dagen, vi ska nämligen ha ett Storylinetema i slutet av terminen, hela skolan. Det kommer säkert att bli roligt och bra men likväl jobbigt. Det får oss att samarbeta kring alla ämnen och åldersblanda barnen under en period. Kreativt och gott. Frk t har varit ensam hemma, eller inte ensam precis. halva klassen har visst varit här och ätit upp alla pizzorna jag köpt till hennes ensamma dagar. Nåja man får hoppas de blev mätta.

I slutet av dagen startade krånglet, dansledaren E var sjuk redan igår och J skulle vicka men givetvis blev också hon sjuk. I sista stund fick jag åka iväg med lappar om saken. Taggen jag har, funkar bara en halvtimme innan det börjar så jag fick gå långa omvägar in på skolan leta på J på cerise och låna hennes tagg. Ett evigt travande men sen var det gjort. Hem hämta barn och skjutsa till teater. När Frk T och övriga teaterungar var på plats tog kamrat I och jag en promenad med Pizza som i stan inte alls kan uppföra sig väluppfostrat, hon far fram som en skållad rått och ska lukta här och där i en evighet. Kvällen var varm och skön, 17 plusgrader och vi satt i värmen utanför kraxlokalen och väntade på att ungarna skull bli klara, nice.

Nu har det fixats lite mat till Frk T och hennes kamrat och de har äntligen krupit i bingen. Jag gör väl något mer försök att komma ut på fejan alternativt ger upp och kollar på tv och läser en bok istället. Säkert sunt och bra men det finns ju en och annan man kan sakna...;))

2 kommentarer:

  1. Kära Susanne,

    kolla dig i enlighet med AA:s 12 frågor. Sen kan du avgöra om du är en FB-missbrukare eller inte. Du får översätta lite här och var, men missbrukskriterierna är solklara. Jag hjälper till lite i början...

    Har du någonsin försökt att låta bli att logga in på Fejan i en vecka utan att lycka med det?

    Tar du illa upp om någon säger att FB är ett löjligt och överskattat socialt media?

    Har du någonsin försökt att överge Fejan för att i stället exempelvis blogga?

    Har du läst igen en massa loggar när du väl kommit på plats efter ett Fejan-avbott?

    Unt so weiter... I AA säger man att ja-svar på fyra frågor indikerar att du med någon slags sannolikhet har eller i framiden kommer att få ett missbruksproblem.

    Peronligen tror jag att det finns miljotals fejsbookoholister i världen idag.

    Var eller var inte, men ta hand om dig.

    H

    SvaraRadera
  2. Du har nog rätt dessvärre, hjälp jag både fejjar och bloggar. Nåja jag är helt rökfri iaf ;))

    SvaraRadera