fredag 17 september 2010

Trötta fredag!

Det är helg, det är helg, det är helg, det..... mitt nya mantra så att jag ska glömma bort jobbet fort och tagga ner. Det är lite väl tungt nu, många är sjuka och det finns ingen backup. Det funkar inte, kan jag tala om för våra folkvalda, vi måste ha mer folk både i skolan och på fritids annars pallar vi inte. Fatta! som ungarna skulle ha sagt det. Jag vet att sossarna i Kumla gärna skyller på Alliansen att det är deras fel att de inte kan ge mer pengar till skolan, kan så vara men det skiter jag i! Ni har egen majoritet och har haft det sen 40-talet och ni kan i alla fall förfoga över kommunens pengar så även om de blå rackarna sitter kvar efter söndag och ni röda här i Kumla så får ni göra något bättre än nu. Fatta! Det är tur att man har underbara och stöttande jobbarkompisar tunga dagar, det är det och alla goa ungar, som gör att man försöker orka vara lärare.

Vi hade skolval i dag och jag kan säga att ungarna (drygt 50 st i år 3, 4 och 5) på min arbetsplats är övervägande röda (ja och lite gröna då förstås). Mest intressant blev faktiskt vårt kommunval där S och V tillsammans fick 24 röster och Alliansen + miljöpartiet fick....... just det 24 röster. Som vågmästare hade vi två röster på FI och en på "Piraterna". Hade varit ett spännande resultat i Kumla va! Frågan är vilka som skulle få företräda FI om detta mot förmodan skulle hända i verkligheten, men i så fall kan jag offra mig bara jag slipper elda upp pengar. Glädjande var att vi slapp en massa röster på Sverigedemokraterna, de fick en ynka landstingsröst på vår skola. Det gällar att hålla Sverige rent som Frk Lugn så klokt uttryckt det i sin blogg denna dag.

Kvällen har ägnats åt Frk T:s klasspartaj. Valet av trött fredag var kanske inte det bästa men nu är det gjort. Rätt så lyckat blev det och grannmamman E och jag lärde dom i alla fall dansa tryckare... nån utveckling ska det väl vara. Alla var rätt sugna men vi vuxna skulle minsann bestämma vem som skulle dansa med vem för ingen ville välja. Dom är roliga dom små liven. Frk T ville absolut sova hemma och föll ihop som ett korthus så fort vi kom hem.

Jag ska också falla ihop som ett korthus nu och drömma om trevligheter hoppas jag ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar