tisdag 31 augusti 2010

Tack för väderflytet

Vädret var alldeles lysande denna dag då ÖLIF, min gamla arbetsplats och mina gamla jobbarkompisar fixade en hejdundrande idrottsdag för alla elever som går i år 3, 4 och 5 i Kumla. Ungarna fick prova på drygt 20 olika sporter, tror jag. Mina elever fick starta med tennis och där var en mycket duktig och pedagogisk kille som genast fick dom att spela alla tillsammans på ett smart sätt. Det hade jag aldrig kommit på, men så spelar jag förstås inte tennis så ofta, typ aldrig. När de ägnat sig åt tennisen en stund var det fritt fram att prova som de ville och som de provade!

Frk T var också på plats med sin skola och hon har testat brottning (hör och häpna). För att demonstrera sin kunskap för mig tog hon värsta brottargreppet om Lilla h (som är en urstark liten typ) och brottade nästan ner henne. Som tur var hejdade de sig innan Lilla h damp ner i det blöta gräset. Brottning var dock inte Frk T:s grej, fastslog hon, även om jag tyckte det såg lysande ut. Fäktning och golf testade hon också, liksom cykel, bowling och en massa annat. Fäktning var tydligen latjo och demonstrerades här utanför ikväll, tack och lov utan värja. Vi lärare kunde denna dag flyta runt och göra just ingenting. Grymt skönt med tröttande, hur nu det gick till. Märkligt att man blir så trött bara för att man är ute hela dagen. Härligast var dock att 800 ungar kunde vara på denna, för all del stora yta, utan att jag såg ett enda bråk. Gott och hopp om framtiden för alla goa ungar. I morgon är det visst de äldres tur, hoppas det blir lika bra för dom.

Kvällen har ägnats åt AP-träff medan Frk T har repat Trollteater nere vid Rosendal. Till min förargelse visade det sig att vi ska repa i morgon också fast det inte stod på min lista....behövde gnälla lite kände jag. Men jag blev genast gladare när jag insåg att jag faktiskt inte behövde repa fredag kväll vilket faktiskt stod på min lista. Verkar detta oklart? Jo då, det är inget mot vad det är.... Men på söndag kan ni komma och titta på Trollerierna i skogen vid Rosendals festgård, kl 15.00 kör vi och man behöver inte förköpa biljetter. 85 för vuxna och 50 för de små.

Nu ska jag sova och drömma ljuva drömmar om jag inte är så trött att jag sover som klubbad och helt drömlöst. Håll tummarna för att jag inte är sådär äckligt klarvaken så fort jag lägger ner huvudet på kudden bara! Jag har inte druckit något kaffe på hela dagen mer än i morse så det måste vara borta ur kroppen. Gör ett försök ;) Sov sött alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar