söndag 8 augusti 2010

Helgen

Så har sommarlovets sista helg snart passerat, bara en skön söndag kvar. På onsdag börjar allvaret men också glädjen att återse alla härliga jobbarkompisar. Det blir nog bra bara man kommer upp på morgonen.

Den här helgen har för min personliga del varit både upp och ner. Frk T är på Vättern och seglar. I fredags kom huxflux stolarna vi beställt till Krax nya revylokal, bara så där. Fel chaufför ringde och undrade om den rätta hört av sig, högst förvirrat men jag insåg i alla fall att stolskillen förmodligen stod utanför lokalen och ville leverera. Bara att kasta sig i bilen och sedan bära i två timmar! Genomblöt av svett och helt slut var jag när kraxkollegan T dög upp men då var allt redan inburet. Borden skulle hämtas också, det fick R och T göra men se då blev det stopp. Jula vägrade fakturera ett studieförbund trots att jag frågat om den saken noggrant då borden beställdes, suck... Nåja borden får betalas kontant på måndag, fjantigt men det går fortast. Efter den arbetssamma eftermiddagen käkade R och jag lax för att därefter gå ner till grannen B och dricka lite vin. Hm, jag vet inte om lite var rätt definierat för jag fick lida för saken i dag (lördag). Det gick förstås över men var lite segt.

På andra håll i vår ofta så fridsamma lilla stad hände otäckheter. En kille stack kniven i två personer på G-Spot (Kumlas nattklubb/disco för dom unga) på fredagskvällen/natten. Inne på krogen på dansgolvet!!! Helt horibelt! På Na utmålas Kumla som värstingstaden nummer ett, fast jag tror knappast det är värre här än någon annanstans. Men i en liten stad märks grymheter och kriminalitet mer eftersom alla vet och pratar om det blixtsnabbt. Vidrigt är det i alla fall och jag hoppas det går väl för dom två skadade. Jag gissar på ett svartsjukedrama men det kan ju ligga något annat bakom också, man får veta tids nog. Det kan dessvärre vara någon man känner, det är också en sida av att bo här, man känner många om än inte alltid så väl. Tycker också synd om Elias och hans syster som kämpar så för att det ska finnas lite nöjesliv i Kumla. Det är ju f-n att sånt här ska hända.

Nu har jag precis kommit hem efter en kväll på "stan" (Örebro). Slottsfesten besökte vi och åt god, billig och mycket mat från Saigon. Det var väl det som var bra, för i övrigt var det onödigt att betala 100 kr i entré. Winchester Widowmakers från Kumla spelade för all del bra men var väl inte riktigt vår grej. Vi gick som vanligt vidare till O´Learys, märkligt nog hamnar vi alltid där, även om vi börjar någon annanstans. Det var ohyggligt mycket folk ute (utom på själva Slottsfesten där det var lite glest) och trångt. Mängder av snygga karlar, alla med ring på fingret :( men det var rätt trevligt ändå. Bästa kamrat I ställde upp och både skjutsade och hämtade oss. Det är definitivt ingen risk att morgondagen blir förstörd, jag tillhör dom som lär av misstagen åtminstone för några år framåt i tiden..;)) Godnattkramar på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar