torsdag 5 augusti 2010

Sammentslen, ljummen augustinatt

Sådana kvällar/nätter som den som just nu pågår blir det inte många av per år. Det är väl lite typiskt att en sådan infaller en torsdag då jag ägnar mig åt röjning och städning och inte har något som helst romantiskt sällskap. Frk T hade ont i magen och kröp i säng vid tio, jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska kolla på tv med öppen dörr eller släpa ut datorn på verandan. Det är ju inte jättemånga på fejjan heller så datorn börjar kännas lite trist. Kanske blir det lite tv i alla fall.

I går var vi till Lerbäcks teater och såg Bröderna Lejonhjärta. Det var som vanligt lysande om än detta år riktat till något äldre barn och vuxna faktiskt. Jag satt med solbrillorna på hela tiden för att det inte skulle synas hur mycket jag grinade. Det var en del kan jag säga...

Bilder ska jag försöka få till i morgon, batterierna i kameran tog svärslut men jag hann nog knäppa så där en 200 bilder.

Jonatan (den sjuke lillbaggen) kryar så sakta på sig och är lite piggare. Han har nu fått på sig nåt medel mot fluglarverna också, gott för honom. Flugorna envisas med att lägga massor av ägg i hans feberfuktiga päls, äckliga insekter flugor. Sällan har väl en bagge blivit så ompysslad, han älskar när man borstar och gullar med honom, snäll som få, är han, vilket ju är tur. Måtte det går bra nu. I dag hämtades den döda Generalen och liklukten var vidrig här ute, han har legat i det för all del svala garaget sedan i måndags eftermiddag. Vi vill inte ha fler döda får nu.

På teaterfronten händer också en del. Frk T och jag har börjat repa Trollteatern Träliga Elurt. Den ska spelas på Rosendag den 5 september. Borden till nya lokalen är också på G och ska hämtas i morgon. Stolar kommer vilken dag som helst. På måndag kommer en ljuddämpningsexpert och lämnar offert. Det rör på sig. Må väl i sammetsnatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar