söndag 8 augusti 2010

Får bli fotboll...

...denna blogg får handla om, eller knappast fotboll föresten, för det vet jag inte ett skit om. I går mötte ÖSK Malmö i en match. Helt ointresserad som jag är, var det inget jag reflekterade över annat än att jag såg ett och annat inlägg om saken på fejjan. I dag däremot möttes man av tidningsartiklar (inte bara om knivdåd i Kumla alltså) om denna bollsports baksida. Huliganer! Dessa s.k. suportrar hade bråkat med varandra på alla tänkbara otrevliga sätt vid Satin. Där samlas tydligen ÖSK:s hejarklack och givetvis kom skåningarna dit. Enligt vissa ditledda av polisen men det verkar så korkat, så det vägrar jag tro på. Polisen hade uppenbarligen inte haft en av sina mest lysande stunder utan verkade snarare missnöjda med sin egen insats liksom åtskilliga människor som uttryckt sin ilska och sitt missnöje på Na:s nättidning. Flera Malmöbor beklagade saken liksom många härifrån. Självklart är det väl inte dom som verkligen gillar fotboll som ställer till detta elände utan dom som gillar att slåss. Någon fick till och med en kniv i nacken, en tjej som råkade gå förbi fick slita sin unge ur vagnen och springa för att undkomma. Det är ju själva f-n att dessa galningar inte kan bete sig som folk. En sak är säker och det är att jag ALDRIG skulle ta med mitt barn och gå på en fotbollsmatch i en högre serie! Nu är chansen att jag skulle göra något dylikt inte så värst trolig men jag tror faktiskt inte jag skulle låta henne gå med någon kompis föräldrar heller. Rätt sorgligt faktiskt...

Annars har denna dag varit fylld av sjuka vänner. Grannen B lyckades ju stuka foten i går och blev dessutom dyngförkyld i natt. Kamrat M som idag skulle hjälpa mig rusta ett rum var så frånvarande hela dagen att jag nästan tog kofoten med mig och åkte hem till henne och bröt upp dörren. Jag ringde på alla telefoner och kollade 14 ggr på fb men ingen M. Till slut fick jag en förklaring på sms, magsjuka. Hm tur jag inte hann gå loss på dörren. Krya på er båda två!

Kamrat R förtjänar annars en stor guldstjärna denna dag! Ni vet alla dessa 120 stolar som jag och en chaufför släpade in i "körka" i fredags, ALLA dessa 120 stolar har R skruvat ihop i dag alldeles ensam. Bra jobbat!!! Själv har jag spacklat hallen utanför toan, gått en långpromenad och plockat en stor påse kantareller, hämtat Tove och Lollan, packat inför teaterläger och lite annat. Jag hann lite trots att jag sov till 11. I morgon får det bli ändring på sovvanorna för på onsdag börjar allvaret. Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar